18 iunie 2011

Poeme de Cristi Cotarcea


prințesa scorțișoară


***

ea taie pătrunjelul pentru salată.
eu aştept să înceapă ploaia
şi să-mi treacă pe sub balcon
revoluţionarii albi ai căutărilor
pe caii lor răguşiţi.




***

am deschis un pic fereastra
să mă aerisesc.
 
mai întâi a intrat
în camera mea
lătratul unui câine, 
apoi râsetele unor copii
şi la urmă femeia
cu o sticlă de vin într-o mână
şi o halcă de carne în cealaltă.
 
a tăcut o vreme şi mi-a spus:
dacă eşti ceea ce eşti
vreau să fiu cu tine
la ivirea zorilor.



***

scoate-ţi mănuşile şi ceartă-mă
pentru că astăzi m-am scăldat
în bălţile de la marginea oraşului,
acolo unde dansează nebunii
şi curge lapte înverzit.



***

trăieşte un motan în pieptul meu
care toarce când vrea să mă înveţe minte

de o dezmierdare
şi un castron cu lapte
ar avea el nevoie

dar eu mă ascund
şi mă pun pe înghiţit
fir de aţă după fir de aţă



***

urmele de cretă din tavan
îmi amintesc de uriaşii
moi şi singuratici
îngenunchiaţi în mijlocul
caravanelor cu mirodenii.



***

pe dinafară
storc portocale
pentru festinul dinăuntru

fiara nu se lasă uşor îmblânzită
vorbele dulci sunt doar bandaje
ce îmi acoperă rănile

cu fiecare gest
îmi cheltui energia
mă afund şi mai mult

înainte nu
nici înapoi

nu mi-a mai rămas
decât să deschid cuşca

fie ce-o fi



***

m-au îmbrăcat cu totul în ghips
şi m-au lăsat într-o cameră
cu ventilatorul stricat

îmi cresc unghiile
transpir
într-o amorţeală cu furnicături

vietăţile care-şi fac cuib în barba mea
nu sunt nici fluturi nici omizi

scoate-mă de aici

propteşte-mi muşchii feţei
într-un zâmbet adevărat



***

greu ca un clopot la miazănoapte
cobor în cele mai adânci straturi

sub preş s-a adunat
tot zgomotul lumii

acolo unde stâ zgribulit
aproapele



puf şi pulbere


îmi dau jos cămaşa
sfâşii pielea de pe mine
mă scarpin pe sub coaste

numai puf şi pulbere

inima mea e o găoace
din care pescuiesc pui mici
şi mi-i aşez în palme
să spun că mi-e sete
că tânjesc după somn
că vreau acasă



glezna prinţesei scorţişoară


glezna ta e perdeaua dimineţilor mele însorite
în care mă trezeşte cea mai uşoară adiere de vânt,
 
eu mai stau un pic întins în pat,
recit printre clipiri calea şearpelui,
 
apoi iau forfecuţa
de pe noptieră
 
şi, cu mersul potrivit al unei omizi,
tai frunzuliţele de busuioc crescute peste noapte
pe sub unghiile tale de la picioare.



rochiţa prinţesei scorţişoară


am dormit în castele de gheaţă,
în aburul tremurat al iepurilor.
 
am dormit şi în căpiţe de fân,
învelit cu părul fetelor
care-mi aduceau merinde.
 
am dormit chiar şi în somnul tău,


cu tine, copilă înălţând zmeie
deasupra oraşului de ceară.
 
trezit, mă întind acum
la umbra rodiului
din grădina rochiţei tale.



eşarfa prinţesei scorţişoară


o eşarfă impregnată de gesturile tale
mărturie a răsăritului de soare
din grădina cu palmieri.

o înfăşor în jurul veiozei
şi privesc cu ochi mici
umbrele de pe pereţi.



genunchii prinţesei scorţişoară


decojesc o portocală:
 
îmi imaginez că decojesc genunchii
prinţesei scorţişoară,
îi desfac uşor picioarele,
aşez felie peste felie peste felia ei,
o gâdil
şi ea chicoteşte



buricul prinţesei scorţişoară


am înmuiat pensula
în sângele muşcatei
şi i-am pictat
o cireaşă în buric.

ea s-a ridicat uşor,
a plutit până în bucătărie
şi mi-a făcut nişte clătite moi
care mi-au mângâiat
tot dinăuntrul.


căluţi de mare


în fiecare noapte
când vii istovită acasă
cern nisipul din părul tău
şi aleg căluţii de mare.



fructe de mango


umerii ei ca doi mango
se coc în căldura trupurilor noastre

coastele mele
îşi fac loc
printre coastele ei

cu fiecare mişcare
coaja crapă tot mai mult

strivim rodul pământului
cu nerăbdarea noastră
seva lui ni se prelinge în piept

decojiţi
ne lipim unul de altul



dimineaţă


prinţesa scorţişoară
îşi desface alene picioarele
şi se crapă de ziuă

Niciun comentariu: